שיטת A.C.M

שיטת A.C.M

המנהיגים המובילים ארגונים כיום נדרשים להציג בפני גורמים שונים מחוץ לארגון ובתוכו דוגמה לאיכות ולמקצוענות, תוך יצירת תדמית חיובית אישית וארגונית. באותה מידה מצופה מהם לגבש ולהנהיג את צוותי העובדים ולהקנות להם ערכים של מקצועיות, מצוינות, נאמנות, מסירות ושייכות לארגון ולמטרותיו. כדי לבצע משימה זו עליהם להכיר בערך הייחודי שלהם, ביכולותיהם האישיות, באופני התקשורת הבינאישית של כל אחד מהם ובאינטגרציית הערכים שלהם ושל הגוף שאותו הם מייצגים.

השאלה המתבקשת היא כיצד נוכל לחבר את המאפיינים האישיים והחוזקות של מנהיגי הארגון כבני אדם  (ה-"D.N.A" שלהם)  ליתרונותיו של הארגון?

התשובה טמונה בשיטת Applied Communication Methods- A.C.M.

שיטת .A.C.M, פרי מחקרה של תמי בן גדעון במהלך 16 שנה, מאפשרת לארגון באמצעות תהליך מיתוג פנימי של ההנהלה וצוותי העובדים:

• לשדרג את איכות העבודה

• לשפר את תדמית הארגון

• לחזק את שיתופי הפעולה של הארגון עם מגוון גורמים חוץ ארגוניים.

יישומי השיטה השונים בפעילות הארגונית:

• שיפור התקשורת הבינאישית הפנימית בארגון.

• חיזוק עבודת הצוות ושיתופי הפעולה הפנימיים.

• פיתוח חוזקות מנהלים וצוותי עובדים נבחרים.

• הקניית כלים לפתרון אתגרים ניהוליים.

• אבחון מדויק ומעמיק של עובדים חדשים והתאמתם לחברה.

• אבחון הכנה והנחייה לביקורי אורחים עסקיים מחו"ל.

• אבחוני הכנה למפגשי משא ומתן, שיתופי פעולה ועוד.

מרכיבי התהליך:

1. אבחון העוצמות הטבעיות של הפרט והצוות, הפנמתם וחיזוק הערך האישי והקבוצתי

הרובד האבחוני של השיטה הוא כלי אנליטי מתקדם המאפשר אבחון רב-ממדי של דרכי ההתנהגות האוטומטיות של כל פרט בארגון והתאמתו לביצוע משימות באופן פרטני או בקבוצה. האבחון מתבצע בדרך חווייתית בשיתוף המשתתפים בסדנה (או המשתתף היחיד בתהליך פרטני).

2. יצירת שינוי התנהגותי מעצים על ידי מודעות ותרגול

ברובד השני של השיטה, בתהליך של מודעות, מפנים הפרט את יתרונות ההתנהגויות האוטומטיות החיוביות שלו ומצד שני לומד לעקוף התנהגויות שאינן משרתות אותו באמצעות סדרת תרגילים מקוריים, פשוטים וקלים ליישום יומיומי המקנים לו מיומנויות התנהגות חדשות ומעצימות.במקביל, בעבודה קבוצתית, נבנית הכרה בעוצמה המשותפת של הקבוצה כולה.

3. גיבוש הקבוצה כמשפחה עסקית ובניית מיתוג חדשני – "המותג הכפול"

"המותג הכפול" בנוי ממיתוג אישי ומיתוג שיווקי המשולבים יחדיו ומכפילים את כוחו של המותג.

תהליך בניית המותג החדשני מבוסס על שלושה שלבים: בשלב הראשון נבנה המיתוג האישי של האדם – ניסוח הגדרה ברורה ומדויקת של הערכים הייחודיים לו, בידולו מבני אדם אחרים ומיצובו, כלומר, קביעת התדמית שלו כאדם. בשלב השני מוגדר המותג השיווקי הקיים של הארגון תוך כדי עדכונו, ליטושו והתאמתו לצרכים העכשוויים (או לחליפין, בניית מותג חדש, במידת הצורך). בשלב השלישי מתבצעת אינטגרציה בין ערכי המיתוג האישי לערכי המיתוג השיווקי ונבנה המותג הכפול המאפשר לאדם להתחבר למוצר, לשירות, לרעיון או לארגון ולהיות חלק ממנו- מותג עוצמתי הפורץ דרך לאדם כפרט ולארגון בכלל.

בסיום התהליך:

• מנהלי הארגון ועובדיו מודעים לערכם העצמי, למהות התפקיד שלהם, לעצמתם כצוות ולשייכותם לארגון.

• עבודה בשיתוף פעולה הרמוני משפיעה בטווח מיידי על הישגי הארגון, על יכולות השיווק שלו ועל תוצאותיו העסקיות.

• לטווח הרחוק אנו מטפחים צוות עובדים אכפתי, נאמן ומרוצה עם התלהבות ו"ברק בעיניים", המבטיח יציבות ארגונית כלפי פנים ומותג חזק כלפי חוץ.

תהליך ההעצמה והמיתוג מתבצע בעבודה פרטנית מול המנכ"ל ובסדנאות להנהלה ולקבוצות עובדים, לפי הצרכים והאתגרים הניהוליים של הארגון.

שיטת .A.C.M יושמה בהצלחה במגוון רחב של ארגונים כגון:

• צה"ל: חיל המודיעין, חיל הרפואה, חיל הים ויוהל"ן.

• משרד הביטחון

• שב"ס

• ביטוח לאומי

• רשות הדואר

• תנובה

• סאן מייקרוסיסטם

• מיטרוניקס

• אלתא

• נציבות המדינה

• פורום ה-CFO

• האיגוד הישראלי לאיכות

ועוד.

סקרנים?

צרו קשר

ותקבלו תשובות מידיות לכל שאלותיכם בנושא אבחון ההון האנושי בחברה ושינוי התנהגותי מעצים, בנושא מיתוג חדשני ומתקדם ובנושא יצירת פריצת דרך בארגונכם באמצעות שיטת .A.C.M.