המותג הכפול

המותג הכפול

המותג הכפול

התחרות כיום בין ארגונים נעשית באמצעות מותגים ולכן כדי ליצור בידול בין המותגים חייבים הארגונים למתג את מוצריהם, מסריהם, שירותיהם וערכיהם גם כלפי פנים, כלפי עובדי החברה, במערכת תקשורת פנים ארגונית.

המטרה של המיתוג הפנים ארגוני לתת לעובדי החברה כלים לשמור על ההבטחה של המותג בכל סוג של מפגש עם הלקוח ועל ידי כך ליצור בידול בין המותג למתחריו. הארגונים שואפים שהמיתוג הפנימי יביא ליצירת נאמנות של עובדים למותג הארגון, לבניית מכנה משותף אחיד ולשירות לקוחות טוב יותר. מחקרים מוכיחים שהדבר יוצר בידול ומאיץ תהליכי צמיחה.  חסרה רק חוליה אחת: גם אם הדרך ומטרת הארגון ברורים לעובדים וגם אם העובדים מבינים לעומק את המסרים והערכים שעליהם מושתת הארגון, אין בכל אלו הבטחה להזדהות אמיתית עמוקה של העובד עם מותג הארגון.

אהחידוש הבינלאומי החשוב בשיטת .A.C.M הוא "המותג הכפול" המהווה את אותה חוליה המשלימה את רעיון המיתוג הפנים ארגוני ואשר יוצרת קשר ממשי עמוק בין מנהלי הארגון ועובדיו לבין המותג השיווקי שלו. המותג הכפול בנוי משילוב המיתוג האישי של העובדים ושל המנהלים עם המיתוג השיווקי של הארגון, הוא יוצר זיהוי בינם לבין הארגון ומכפיל את כוחו של המותג.

 כדי שכל עובד יהיה התגלמות המותג, כמתבקש, הזדהותו צריכה להגיע ממקום של חיבור פנימי אמיתי, חיבור המושג בתהליך החדשני המבוסס על שלושה שלבים: בשלב הראשון אנו יוצרים את המיתוג האישי של האדם- הגדרה ברורה ומדויקת של הערכים הייחודיים לו וקביעת התדמית שאותה הוא רוצה לקבע. בשלב השני אנו מחדדים, מלטשים ומחדשים את המיתוג השיווקי הקיים (או לחליפין בונים חדש, במידת הצורך) ובשלב השלישי נבנה המיתוג האישי המשולב במיתוג השיווקי שמאפשר לאדם להיות חלק מהמוצר שלו – מותג בלתי נשכח שבאמצעותו מתחוללת לפריצת דרך של האדם כפרט ושל הארגון ככלל.

התהליך המרתק של בניית המותג הכפול מתבצע במתכונת חווייתית בקבוצה או באופן פרטני, תוך הטמעה לטווח ארוך של כלים, תפיסות ותבניות חדשות עם משימות לביצוע בין המפגשים. בתום התהליך מנהלי הארגון ועובדיו הם השגרירים הטובים והאמינים ביותר שלו במימד העסקי, מול לקוחות ובמרחבים האישיים של כל אחד מהם כשהם חשים תחושת שייכות וגאווה על היותם חלק בלתי נפרד מהארגון.

סקרנים?

צרו קשר

ותקבלו תשובות מידיות לכל שאלותיכם בנושא אבחון ההון האנושי בחברה ושינוי התנהגותי מעצים, בנושא מיתוג חדשני ומתקדם ובנושא יצירת פריצת דרך בארגונכם באמצעות שיטת .A.C.M.